Woning verkopen?

wat gaan we doen

1. Voorbereiden

Tijdens de voorbereidende fase stellen we alles in werking om de verkoop te kunnen beginnen.

Binnen 24 uur na jouw contactaanvraag zal gecertificeerd makelaar en taxateur Eddy van Gassen contact met je opnemen. Onze virtuele assistent Gaston zorgt dat alle benodigde gegevens van jouw woning op worden gevraagd om Eddy zo goed mogelijk voor te bereiden voor een vrijblijvend gesprek over jouw wensen. In een persoonlijk gesprek wordt een waardebepaling gedaan en verdere toelichting over onze aanpak gegeven. Als jij er klaar voor bent, willen wij maar al te graag aan de slag voor je! We stellen een bemiddelingsovereenkomst op die digitaal wordt ondertekend. Eddy komt langs voor verdere opname van jouw woning. Samen met virtuele assistent Gaston regelt René van Gassen de afspraken met de fotograaf, het opstellen van de plattegronden, de activering van de VGV smartphone app en toevoeging aan de VGV Whatsapp groep. De verkoop kan beginnen!

dag 1-10

2. Vermarkten

Een spannend moment! Jouw woning wordt aan het grote publiek getoond. Dat doen wij met uitermate veel zorg, gericht op de juiste doelgroep en niet alleen in Nederland maar ook in België. We zijn begonnen!

De foto’s, de virtuele tour en de plattegronden zijn binnen. In samenwerking met virtuele assistent Gaston gaat René verder met het plaatsen van de woning op alle bekende portalen. Kopers kijken plaatjes en daarom is de fotopresentatie cruciaal. Kopers zoeken online en daarom is de online zichtbaarheid kritiek. Via de virtuele tour kan men vanuit de luie stoel al een eerste online bezichtiging doen. Teksten zijn kort, bondig en duidelijk. En vooral ook gericht op de geschikte doelgroep en met nadruk op de unieke kenmerken van jouw woning. Meer informatie kan men verschaffen door een verkoopbrochure te downloaden. Onze Belgische samenwerkingspartner Woningonline.be is gespecialiseerd in online en social media marketing en gericht op de Belgische zoekers en zal de woning op hun portaal plaatsen. Gaston gaat ons uitgebreide zoekersbestand raadplegen. Eveneens starten we de voorbereidingen voor een specifiek Open Huis voor jouw woning. Via jouw persoonlijke online VGV Dashboard volg je de statistieken, maar ook via de VGV Smartphone app.

dag 11-40

3. Verbluffen

De eerste 10 dagen zitten erop. De eerste reacties komen binnen. De woning staat in de markt en het is het juiste moment om extra campagnes te starten.

Een woning verkopen met een duidelijk plan zorgt voor meer serieuze kijkers en een vlottere verkoop. Na dag 10 gaan we voor de hoogste ranking op het woningplatform met het meeste marktaandeel, Funda. Wij kennen het algoritme van Funda en kunnen door slimme inzet van producten zorgen dat jouw woning bovenaan in de zoekresultaten verschijnt. Vervolgens pakken we social media op. Niet door simpelweg een post op onze pagina te plaatsen, maar daadwerkelijk een social media marketing campagne te bedenken, op te zetten en uit te rollen. Speciaal voor jouw huis gaan we een Open Huis organiseren, uiteraard met een specifieke campagne.

Na 30 dagen is het tijd voor een persoonlijk gesprek over de eerste resultaten van het verkoopproces. Komen er reacties? Wat was hun feedback? We bespreken dat aan de hand van de door de bezoekers ingevulde online vragenlijst na de bezichtiging. We bespreken eveneens de resultaten aan de hand van Google Analytics rapportage.

dag 41-80

4. Veranderen

Als na 40 dagen blijkt dat we nog geen succes hebben geboekt, gaan we de verkoopstrategie herzien. Wachten heeft geen zin, het is tijd voor verandering. We verbreden de doelgroep en herzien campagnes.

Er zijn drie instrumenten die invloed hebben op een succesvolle verkoop: locatie, prijs en presentatie. Aan locatie is niks te veranderen. De presentatie is beïnvloedbaar en moet worden aangepast als blijkt dat deze niet optimaal rendeert. Dat kunnen we doen door andere producten in te zetten, foto’s en/of teksten te herzien. De vraagprijs of prijsstrategie is ook een beïnvloedbaar instrument. Een verandering in prijsstrategie naar een ‘verkoop per opbod’ zal zoekers bewegen om te komen kijken. Het lijkt in eerste instantie een ‘lage vraagprijs’. Het valt binnen hun budget of zoekcriteria op een website. Hierdoor wordt de woning getoond in de zoekresultaten. En kijkers zorgt voor kopers!

Tussendoor, na 60 dagen, komen wij weer samen voor een persoonlijk gesprek over de resultaten van het verkoopproces. De Google Analytics rapportage staat centraal. Nog niet effectief genoeg? Dan veranderen we waar nodig!

dag 81-100

5. Verkopen

Na succesvolle onderhandeling over de verkoopprijs en overige voorwaarden met de koper van jouw woning wordt het tijd voor het juridische afhandeling.

Alle verplichte juridische checks en controles worden uitgevoerd. Vervolgens stelt Eddy het concept van de koopovereenkomst en bijbehorende documenten op. Na goedkeuring van beide partijen zullen de documenten digitaal worden ondertekend. Dat bespaart ons jaarlijks ongeveer 10.000 A4-tjes! Digitaal betekent niet zonder persoonlijke begeleiding. Dat staat nog steeds voorop. We staan altijd voor jou klaar.

gefeliciteerd

6. Verhuizen

Het is tijd om te gaan verhuizen. Aan alle voorwaarden van de koopovereenkomst is voldaan en we zijn klaar om naar de notaris te gaan voor de overdracht.

Bijna! Want er moet nog een energielabel worden aangevraagd. We sturen je hiervoor een duidelijk stappenplan, zodat je het makkelijk kunt aanvragen. En dan.. tijd voor de overdracht en een goede fles wijn!

Contactgegevens

 

+31 (0) 114 - 68 63 77

 

Hooglandsedijk 12
4589 RW Ossenisse

Privacyverklaring

KvK 66968399
BTW NL 856774893B01